Mina mål med träningen 2011

För mig är träning ett sätt att må bra. Jag blir glad när jag tränar och är den som kommer leende ut från ett tufft spinningpass. Det är något med att svettas ordentligt som helt enkelt får mig att må fantastiskt. Jag är tyvärr också lite av en periodare när det kommer till träning och har svårt att vara konsekvent och träna vecka efter vecka. Något som jag tror man måste vara för att få resultat. Jag tränar glatt ett par veckor för att sen bli lite lat och låta bli att träna under några veckor  och så fortsätter det.  Eftersom jag promenerar och cyklar dit jag ska så får jag min vardagsmotion. Eller cyklar tillhör kanske före bebis. Nu har jag inte cyklat på flera månader utan styr barnvagnen dit jag ska istället.

Träning som jag tycker om är b.l.a. löpning, spinning, pump med mera. Jag har svårt med aerobics av alla former mest, för att jag har halvtaskig koordination så jag är ett steg efter hela tiden. Vilket gör att jag inte får ut så mycket som jag vill av mina träningspass som jag skulle vilja. Jag känner mig mest klumpig som är på väg åt höger när alla andra går åt vänster. I alla fall så för att komma någonstans med min träning så behöver jag målsättningar. Det gör mig lite ivrigare att hålla i träningen och mina” lat-perioder” lite kortare.  I början av året så satte jag och Fredrik upp några målsättningar som skulle gälla för 2011. Här nedan kommer mina träningsmålsättningar. Att sätta upp ett mål före varje träningspass är också en bra idé om man vill utveckla träningen. Men det återkommer jag med efter varje träningspass.

Målsättningar 2011

  • Vårruset sub 30
  • Tjejmilen sub 60
  • Lidingö tjejlopp sub 60
  • Under året ska jag dessutom bli av med mina gravidkilon. (lägger det målet här även om det inte är ett direkt mål med min träning)

Under 2009 sprang jag Vårruset  på 32 minuter och Tjejmilen  på 67 minuter.  Eftersom jag var gravid så sprang jag inget lopp under 2010. Jag kan inte säga att jag supertränade inför dom loppen så målsättningan att klara tjejmilen under 60 minuter borde gå ganska bra. Lidingö tjejlopp har jag aldrig sprungit förut. Jag är medveten om att det är ett svårare lopp en Tjejmilen så vi får se hur det går med den målsättningen.

// Linda

Kommentera

