Onsdag

Idag har det varit full rulle hela dagen. I förmiddags åkte vi och fick däcken bytta, sen tog vi en sväng förbi Barnshoppen och kikade på kläder åt Minis. Hittade inte så mycket där denna gång. Efter det blev det att åka hem och äta, både för mig och Minis. sen tog vi en promenad ner på stan för att besöka BVC. Den här gången för att träffa barnläkaren och få vaccinationssprutor. Minis växer och utvecklas som hon ska. 6470 gram väger hon, sen hörde jag att hon hade blivit 61,5 cm lång. Men jag tror jag hörde fel eftersom jag vill minnas att hon var 62,5 cm sist… hmm

Efter besöket på BVC gick vi en sväng runt stan innan vi promenerade hem för middag. Vi satte oss en stund på en parkbänk och njöt av solen på väg hem. Riktigt härligt ute har det varit idag. Så jag bestämde att ikväll det bli invigning av balkongen. Vi åt middag där ute ikväll. Det blev en köttfärssoppa med en hemmagjord salsa i. Den här gången använde jag mig även av potatis för att få den lite matigare. Jättegod och enkel soppa att göra själv. Jag har hittat receptet på ICAs hemsida och sen gjort om det så det passar mig. Jag tror den hette ”heta köttfärssoppan”. Blomman på bilden är vår egenodlade Fujiäppelträd som trivs i vårt vardagsrumsfönster.

//Linda

Kommentera

