Första cykelrundan avklarad

Jag har haft en enorm cykelabstinens den senaste veckan. Det är nog det vackra vädret som gör att varenda kotte i den här staden cyklar omkring utom jag. Nu är ju det inte sant, det finns ju några andra som styr omkring på en barnvagn precis som jag. Idag blev det då dags, jag pumpade däcken, satte på hjälmen och fick ge mig ut på en runda. Med det fantastiska väder som vi har så kändes det helt underbart. Fast nog känns det i mina ben, för att inte tala om min rumpa. Jag cyklade norr om stan och kom in på en stig som sen ledde till ett motionsspår så det blev ett bra underlag. När jag kom närmare stan igen och kunde skymta hustaken blev det fler och fler löpare som jag stötte på. Då valde jag att cykla av och börja trampa hemåt. Trött men nöjd av dagens insats. Där hemma låg dom andra och sov skönt när jag kom in.

Kommentera

