Sköna söndag

I morse kom jag på att vi skulle på babysim. Vi missade en gång och får ta igen den gången vid ett annat tillfälle och jag trodde att det var idag. Vi packade ihop badsakerna och skulle just gå när jag kom på att det är nästa söndag som vi har babysimmet och inte den här. Eftersom vi var redo att gå ut så bestämde vi oss för en promenad istället. Det blev en lång promenad ner till mälaren och upp till centrum via skatteverket för att lämna in deklarationen. Jag är lite tjurigt traditionell och lämnar fortfarande in den på papper istället för att göra det via internet. Jag har denna gång frångått en av mina principer. Det ska även helst vara sista kvällen innan också så det står någon där och tar emot för att stoppa det i lådan. Ett år glömde jag bort det och kom på att jag hade glömt att lämna deklarationen mitt i natten. Sagt och gjort, jag åkte ner kl ett på natten för att stoppa den i deras brevinkast men jag var definitivt inte ensam. När vi kom till centrum skulle vi prova en pizzeria som har goda vedugnsbakade pizzor. Först gick vi förbi en massa poliser som stod redo för första majtåget. Det var väldigt mycket folk och vi fick en ballong som hade fått formen av hund av en man på styltor. Efter att jag burit runt på ballongen ett tag tog det F tre sekunder att ha sönder den när jag överlämnat den till honom. Minis håll i dina leksaker och låna inte ut dom till pappa 😉 När vi sen kom fram till pizzerian så öppnade den inte förrän efter kl 13. Då gick vi till favorit thaimatstället och åt. Det blev god kyckling med cashewnötter… Efter det träffade vi på J och fikade inne på en galleria innan vi började promenera hemåt igen. Den sköna värmen som vi haft har dock försvunnit. Nu ligger alla och vilar utom jag 🙂

Kommentera

