Löpning på Rocklunda

Igår kväll var jag och sprang Rocklundas 5 km spår. Jag har tidigare fått information om att 5 km-spåret ska vara ett ganska kuperat motionsspår så jag var lite beredd på att det skulle vara en del backar. Jag började med att försöka springa i alla fall uppför alla backar men när jag kom mot slutet av spåret så var jag så ledbruten att jag gick uppför och sprang nerför. tre varv runt det där motionsspåret så fixar jag lidingöhalvan med ett kick. 5 km på lite drygt 41 minuter blev det. Jag har i alla fall en redig träningsvärk idag, det är nästan så jag har svårt att röra mig.

Om Rocklunda då, det är ett område i Västerås med nästan allt som har med idrott att göra. Där finns bland annat arenor för Hockey eller mässor, Friskis och Svettis håller till där, det finns ridning och motionsspår samt skidspår på vintern. När jag kom till Rocklundas spårcentral så upptäckte jag att det fanns ett utomhusgym där som man kan använda. Det såg ganska nytt och trevligt ut. Ska prova det någon gång men igår kväll räckte det med löpning.  Det finns ganska många motionsspår att välja på, allt från 1,25 till 15 km. Det finns även ett Mtb-spår som jag inte provat på 5,6 km. Bilden är från det spåret och jag ska definitivt prova det. På slutet av rundan fanns en backe på sidan av spåret som såg välanvänd ut. Bra backträning med andra ord. Det var rätt många människor där och man behövde aldrig känna att man var ensam i spåret men jag vet inte om jag bara hamnade där en bra tid, men det ligger centralt och känns väldigt välanvänt.

2 reaktioner på ”Löpning på Rocklunda

  1. Bra jobbat Linda! Kan förstå att du känner dig ledbruten, efter en graviditet är man rätt så otränad. I alla fall så var jag det, det är inte förrän nu som jag tycker att jag börjar se tränad ut ;). Kram

    1. Tack 🙂 Jag kan bara hålla med. Jag tror aldrig i hela mitt liv att jag varit så otränad som nu. Det känns som man tappat allt gällande styrka och kondition. Men det tar sig sakta men säkert. Kram

Kommentera

