Skönt med vår/sommar

Har nyss varit på en promenad det doftar hägg ute 🙂 Även om jag tycker om vintern med alla aktiviteter som man kan göra så måste jag säga att det är härligt ute nu. Det är gott när sommaren gör sitt antågande. Eftersom jag tillbringar den här våren lite längre söderut än vad jag är van vid upplever jag att det är så tidigt med allt och mer på något vis. Det är mer blommor och grönare gräs. Under mars saknade jag den härliga vårvintern som jag är van vid och vi har uppe i Umeå. mMen nu känns det som att det är sommar här och det är härligt. Vet inte när man egentligen kan säga att det är sommar. Ska dygnets medeltemperatur vara på mer än 10 grader varmt då? Då är det inte sommar än. Ähhh nu deklarerar jag att det är sommar 🙂

2 reaktioner på ”Skönt med vår/sommar

  1. Inger

    Hej. Det hördes skönt. Jag vill bara tala om att just nu har vi snöblandat regn och 7 grader. Alvi ser pigg ut. Vi åker till stugan så fort det blir varmare, kanske i morgon eller söndag. Vi måste få värme först för Uno skall måla, det måste vara minst 10 grader.
    Hälsningar och kramar från mamma och pappa

Kommentera

