Sista babysimmet för denna gång

Idag har vi varit på det sista babysimmet för säsongen och Minis har fått sitt första diplom 🙂 Innan vi började gå till badet var Minis lite trött och halvgrinig vilket inte brukar vara en bra kombination tillsammans med badet. Men på promenaden dit blev det bättre och trots mina försök att få henne till att sova så blev det inget av det innan. Utan hon kämpade tappert och bestämt för att vara vaken. Tänk om man skulle missa något 😉

Under badet trodde jag hon skulle bli trött men icket sa nicket. Hon var i sitt esse. Glädjetjut och prat om vart annat. Jag tror att bada är något som hon definitivt tycker om och det blir nog att anmäla oss till nästa kurs. Hon hittade dessutom en ny simteknik som jag kallar stolen. Den höll hon nästan hela halvtimmen. Stolstekniken innebär att man håller benen i en 90 graders vinkel från kroppen, precis som när man sitter på en stol oavsett hur mamma hanterar en i vattnet. Det var nog tur att jag var där och hjälpte till för tyvärr hade stolstekniken inte hjälpt henne mycket i vattnet 😉


På vägen hem var det en slagen hjälte som låg i barnvagnen och hon har sovit och sovit i flera timmar. Nu sitter vi bägge på balkongen och njuter av värmen.

Kommentera

