Första löppasset med vagn

Igår kom det vi väntat på nu under nästan två veckor. Vi har nämligen köpt en cykelvagn från Nederländerna. Vi (jag) har kikat på en sådan ett tag och försökt hitta en vagn begagnad på blocket. Men till slut så valde vi att beställa en istället. Det är en vagn som man kan kombinera till både löpning och cykel. Som cyklister så har vi främst tänkt att använda den till att kunna ta sig runt på cykel och som jag har saknat att inte kunna cykla dit jag vill. Men att också kunna löpträna med den är ju inte helt fel. Den är en av få modeller av cykelvagnar som har en tillsats som gör att man kan använda den redan nu istället för att vänta tills Minis sitter stabilt själv. Det är rätt trevligt att kunna ta sig ut tillsammans utan att behöva byta av varandra och en stannar hemma med Minis.

Att springa idag med vagnen var jobbigt. Ett av dom jobbigare passen. Fast också ett av dom skönare, det luktade fantastiskt av regnet som kom i morse och solen sken. Jag tror dock det krävs lite mer teknik innan jag kommer på hur jag håller vagnen på bästa sätt när jag springer. Fast det som gjorde det allra tyngst idag är nog ändå inte vagnen. Utan det är nog att jag har börjat äta enligt GI-metoden den här veckan och jag har ätit lite kolhydrater de senaste fyra dagarna. En omställning för kroppen som kommer att kännas dom närmaste veckorna. Men sockersuget som jag har måste stoppas.

Kommentera

