Liten cykelträning

Igår tog vi oss ut till Badelundaåsarna för lite cykling. Eller rättare sagt cykling för mig medan F och Minis tog en promenad. Det blev en kort runda men det var ändå en pulshöjande aktivitet i ca 40 min. Det var en väldigt trevlig stig att cykla efter (eller gå för den delen) I början var det en bred och fin vandringsled, man passerade ett gäng hagar och en massa ponnysar. Sen delade sig vägen och det blev en mindre stig och sen delade den på sig igen. Så kontentan är att det är en väldans massa stigar att cykla efter och man kan cykla runt lite hit och dit. Jag hade skoj där jag for runt och testade alla möjliga olika stigar. Kan tänka mig att det ibland är för mycket folk för att kunna cykla där men som igår var det knappt några människor ute alls att ta hänsyn till. Jag sa det till F när vi möttes upp i bilen efteråt att det är nog ett väldigt trevligt utflyktsmål för oss att gå i sommar en dag och ta med fika. Det bästa av allt var nog belöningen av ett leende från Minis efter passet 🙂

//Linda

Kommentera

