Vårruset :-)

Då var det gjort Vårruset 🙂 Tyvärr klarade jag inte min personliga målsättning på 30 minuter men det gör inte så mycket. Jag sprang på 33 minuter och det gick ca tre minuter för sakta. Men jag sprang mitt årsbästa i alla fall och då har jag all anledning att vara nöjd ändå 🙂 Själva rundan upplever jag lite lättare än den som är i Umeå. Det är inte lika mycket uppför utan mer plant. Men en väldigt trevlig runda, loppet gick genom stan, via ån som rinner genom och ganska mycket efter kullerstensgator. Jag startade ganska långt fram vilket gjorde att jag hakade på ett för snabbt tempo även om jag försökte ta det lugnt. Det gjorde den andra och halva tredje kilometern lite jobbig men sen släppte det och gick lättare. Sista backen uppför och förbi järnvägen var också lite jobbig men då gick det att bita ihop eftersom man nästan kunde se målet. Det var en skön syn. när jag precis innan mål sprang förbi Fredrik och Minis som stod och hejade på. Det blev att fira med bullar och te när vi kom hem.

//Linda

6 reaktioner på ”Vårruset :-)

  1. Agneta

    Bra gjort Linda:-)
    Imorron är det Blodomloppet 10 km för mej….är även lite,lite sugen på att anmäla mej t Vårruset den 31/5;-)
    Kram från Ume’

  2. Ann-Charlotte Gillman

    Heja heja Linda! Mycket bra jobbat!! I morgon gäller det för min del, och Agnetas för då är det blodomloppet! Även min man Micke ska springa för första gången med sina arbetskamrater. Ska bli kul! Må bäst! Kram//Lotta

  3. Bra jobbat :). För mig går det inget vidare med fitnessfighten. Har åkt på en förkylning innan helgen och sedan dess har inte många lyft blivit gjorda. Det verkar som att det inte ska gå bra för mig :(, så nu har jag tappat motivationen helt. kram Ania

    1. Tackar 🙂 Så himla trist att du har blivit sjuk nu mitt i fitnessfighten. Gällande motivationen så är det bästa att försöka ta nya tag även om det inte blev som man tänkte. Att inte se det som ett misslyckande utan att det bara var ett litet snedtramp, och även om du bara hunnit med en liten del så har det lilla ändå gett resultat. Men det är svårt att hitta tillbaka till motivationen när man tappat bort den…
      kram Linda

Kommentera

