Besök på öppna förskolan

Idag har vi gjort ett besök på öppna förskolan och deras sångstund. Jag har träffat på en annan mamma på babysimmet och idag bestämde vi oss för att slå följe till den öppna förskolan i närheten. Vad kan jag säga, det var skoj 🙂 Jag har inte så många andra att umgås med här nere så det känns skönt att ha träffat på någon med barn i samma ålder som Minis. Så ja öppna förskolan kändes som att det var mer en aktivitet för mig idag än för Minis. Men man kan se att Minis tycker om att komma ut och se andra. Hon kikar sig omkring och allt ser ut som att det är spännande. Hon är dessutom väldigt lugn och glad för det mesta när vi är ute. Lite blyg för främlingar har hon också börjat bli och då var mammas famn trygg. I alla fall eftersom vi var på sångstunden sjöng vi några sånger varav de flesta kunde jag inte ett ord till. Det var roligt att se för när vi kom till sånger hon känner igen som t.ex. busslåten så skrattade hon högt. Busslåten brukade vi avsluta babysimmet med. Efter sångstunden så tog vi en liten promenad tillsammans med T &F innan jag och Minis promenerade hemåt.

På väg till öppna förskolan.

//Linda

Kommentera

