Babymassage

Nu har vi varit på babymassage för första gången. Vi skulle ha varit sex bebisar med föräldrar men idag var vi bara fyra. Vi kom förstås sist idag och var dom som var minst förberedda. Inte hade jag en tanke på att ta med handduk 🙂 Usch jag tycker alltid att alla verkar så förberedda på allt. Andra mammor har alltid en skötväska fylld med sådant som kan vara bra att ha. Händer det något så tar dom bara lugnt fram precis rätt sak lite lugnt. Efter det brukar jag sitta resten av tiden och fundera på om det händer något liknande med Minis, vad gör jag då. För självklart har ju inte jag med precis en sådan sak utan det kommer ju bli kaos. Men nu har jag ju en snäll bebis så oftast händer det inget och i min skötväska finns det blöjor och tvättlappar och ibland lite till, oftast inte.

Åter till babymassagen då 🙂 Jag hade förstås filten i vagnen så det fick gå bra med den också istället för handduk. Idag fick vi då en olja, det var en vanlig kallpressad rapsolja. Vi fick veta att man inte fick använda en mineralolja. Med t.ex. en rapsolja så gör det ju inget om dom äter på den sen när dom slickar på sina händer och allt annat. sen fick vi ett häfte med instruktioner. Dom hade satt på en fläkt som gjorde att det var väldigt varmt och skönt för våra bebisar. Vi fick vatten eller saft och sen fick vi börja med att lära oss massera benen och magen den här gången. Det hela tog ca 40 minuter och det var ganska avslappnat och trevligt.

//Linda

2 reaktioner på ”Babymassage

  1. Sandra

    Ha ha hej Linda läser din blogg då och då. Känner så igen mig i detta inlägg. Man undrar liskom vilken kurs de andra morsorna gått där de fick lära sig va man ska ha med sig. Men som sagt vid varje tillfälle lär man sig ngt 🙂
    Går aldrig utanför dörren utan minst två outfits efter att E bajsade ner sig totalt 2 g på 30 min
    Kram

Kommentera

