Söndagscykling

Idag blev det cykling nästan hela dagen. Vi cyklade först bort på Erikslund eftersom Fredrik skulle köpa ett par byxor där. Sen fortsatte vi ner mot Mälaren via Bäckby. Det ska tydligen finnas en bra second hand vid Bäckby. Nu letade vi inte direkt efter den men jag kikade runt för att se om jag såg den. Det gjorde jag förstås inte. Vi cyklade ner mot Mälaren strax innan Lögarängens bad och det är riktigt fint att cykla där. Framme vid Mälaren började vi cykla hemåt via centrum. Återigen så kan jag bara säga vilket fantastisk sätt att upptäcka en stad genom att cykla runt i den. Man ser så mycket spännande och man hinner njuta av det vackra vädret. Fast idag blåste det lite för mycket. Den här gången var det F som fick dra Minis så jag kunde bara slappna av med härlig cykling. Fast jag tror att Jess tyckte det blev lite för långt för henne. Men nästa gång Jess följer med får vi ta med gott fika på vägen så det blir mer vila och kanske lite roligare. Till veckan tror jag att vi ska prova cykla rakt ner till Mälaren och sen åt något av hållen så vi cyklar bredvid vattnet.

Kommentera

