Måndagens löpning

Det blev ca 3,7 km löpning på 30 minuter som jag började mitt löparprogram med igår. Det var en ganska soft runda runda som varvades 2 minuter löpning med 1 minut gång. Hade löpvagnen med och bitvis var det kraftig motvind. Då kändes det kan jag lova men den större delen av sträckan hade jag sidvind som inte gjorde så mycket. Det mest irriterande var att pulsklockan valde att lägga av minuten efter jag startat den. Slut på batteri. Jag fick springa med löpvagnen i ena handen och telefonen i den andra för att hålla koll på intervallerna. Inte den mest ergonomiska löptekniken med andra ord 🙂 Det hade kanske varit bättre om jag valt att springa efter stolpar istället för på tid. Men ska man följa ett program så ska man 🙂

Kommentera

