Träningssammanfattning maj

Under maj så har det gått bra med löpningen. Inga krämpor eller annat som satt stopp och gjort att jag inte kunnat träna. Men jag känner av foten fortfarande efter längre pass. Det gör att jag inte vågar öka som jag borde. Den blir bättre sakta men säkert men jag behöver bli bättre på att göra tåhävningar och balansövningar. Sammanfattningsvis har jag kanske lite för många vilodagar och för få löp-pass men jag tar mig ut varje vecka.

En tävling blev det. Vårruset som jag sprang på 33 minuter. Känner mig nöjd med den tiden eftersom jag gjorde mitt årsbästa. Vill självklart förbättra tiden till nästa tävling och det kommer jag göra.

Träningssammanfattning Maj:

  • Löpning, 03:40:01 tim och 26,7 km
  • Cykel 1:55:57 tim och 23,8 km
  • Övrigt 00:30:00 tim

Total tid blev det 06:05:58 timmars träning. Snittempot har försämrats denna månad jämfört med förra men jag tror att det beror på att jag börjat springa med löpvagn. Det drar ner tempot.

//Linda

Kommentera

