Grillning vid Nydala

I eftermiddag drog vi iväg till Nydala för lite grillning. jag måste säga att det är en fantastisk service av Umeå kommun att det servas med ved och grillplatser som man kan grilla vid. Jag har frågat mig omkring lite i Västerås och det verkar tyvärr inte finnas någon motsvarighet. Dagens grillning blev rostbiff som serverades med Cole slaw. Rostbiffen hade vi marinerat med en hemmagjord kryddblandning bestående av olja, chili, kanel, cayennepeppar, spiskummin, kryddpeppar och kryddnejlikor. Glömde saltet men det gjorde faktiskt inget.Vi hade gott sällskap av en kompis till Fredrik och jag tror dom båda sitter kvar där ännu. Jag och Minis åkte hem. Det blåste rätt ordentligt så vi vågade inte elda på så mycket men en fin utsikt är det.Förra året matade Fredrik en massa änder med potatis när vi var där och grillade. Jag tror dom kom ihåg honom än för vi fick mer sällskapSjälvklart följde goa och glada tjejen med.

Kommentera

