Viken

Idag har vi tagit en tur till Viken och kikat till stugan. Mini var förstås ivrig att hjälpa till att packa eller snarare plocka ur och undersöka det jag stoppade i väskan. Nu var ju jag något snabbare så det åkte i väskan lite mer än vad som drogs ur.

I viken har det kommit rätt mycket gräs. Det är förstås ingen som varit där och klippt de senaste åren och då hinner det växa igen ordentligt. Vi har hållit på hela dagen med att slå gräset med lien och ta undan allt. Vi hann ändå bara hälften av gården eller lite mer än drygt hälften. Vi hann förstås grilla mellan varven och fika lite. Det är viktigt med mat och fika när man är ute och arbetar hela dagen. Vädret var alldeles fantastiskt och hade jag inte varit förkyld hade jag nog passat på att ta mig ett dopp under eftermiddagen.Det blev en heldag av det för vi for tidigt i morse var hemma strax efter åtta. Mini fick en snabbdusch när vi kom hem, en stor portion välling och sen somnade hon på studs. Det var knappt så hon ville ha nappen. Så trött var hon och då hade hon ändå sovit i bilen bägge vägar samt en lång tupplur under eftermiddagen i vagnen. Men värmen tar nog på.Ja, jag tycker att det har varit en bra dag. Vi har varit ute precis hela dagen och grejat. Det är trevligt 🙂

//Linda

Kommentera

