Glasögon

Då mina gamla glasögon tycks vara på väg i graven så har jag tillbringat eftermiddagen hos farbror Optikern. Fast i det här fallet var det en fröken och sen en fru. Mina gamla trotjänare som jag haft sen 2001 fick en smäll häromdagen så glaset lossnade. F var snäll och lagade dom åt mig men redan dagen efter ploppade glaset ur. Den här gången gick det bara att limma ihop dom provisoriskt. Jag byter inte glasögon speciellt ofta som ni hör men så använder jag linserna mest också. Men det är svårt att bestämma sig för vad man vill ha. Jag har lånat hem fem par idag och vi får väl se om någon av dom duger.

Kommentera

