TomTits experiment

Efter två dagar i Stockholm så har vi nu börjat vakna här hemma. Vi kom hem igår kväll efter att ha tillbringat två dagar där. I lördags var vi hela dagen på Gröna Lund. Efter det åkte vi ut till Lidingö för middag hemma hos Mini och Jess kusiner. Igår klev vi upp tidigt och sen åkte vi ut till Södertälje för ett besök på TomTits experiment. För dom som inte vet är TomTits en science park för barn där man kan utföra olika experiment och se hur saker och ting fungerar. Har man barn och passerar förbi Södertälje i sommar så rekommenderar jag att man stannar till för ett besök. Själv blir jag lite som ett barn när jag är där och springer omkring för att rycka och trycka på alla spakar och knappar för att se vad som händer. Som vuxen tror jag att man kan ha ganska så skoj även då om man gillar att undersöka saker. Bäst tyckte jag att översta våningen var med människokroppen och hur den fungerar. Jag tror att Jess tyckte att allt var skoj men mest skoj i början och mindre mot slutet, så det var nog där energin tog slut. Vi åt lunch där på TomTits och det var en riktigt bra buffé man kunde köpa.

//Linda

Kommentera

