8 km

Igår blev det en tur till Björnön och lite löpning. F och Mini följde med men de tog en promenad runt området medan jag sprang. Tydligen ska man vara 100 % garanterad att få se råddjur eller hjort när man är där. Jag såg inga, däremot sprang jag förbi får som betade i en hage. Antagligen så fokuserad på att ta mig framåt att jag missar allt som finns på sidan av spåret. Den här gången sprang jag först 5 km spåret och sen ett varv runt 2,5 efter. Det blev totalt 8 km men det var för att jag trodde att jag sprang fel och sprang tillbaka en bit under första varvet. 5 km spåret har jag inte sprungit tidigare och det var ett trevligt spår. Den del som inte hör samman med 2,5 km spåret gick längst med Mälaren och djurhagar. Den hade tre tunga backar där jag bara orkade springa uppför den första. Den andra och den tredje backen orkade jag bara springa halva vägen upp. Det kändes skönt att springa men det var lite tungt. Det sista varvet runt 2,5 km spåret var riktigt tungt och jag trodde att jag nästan inte skulle komma runt uppför den sista backen och sista kilometern. Men med lite vilja så gick även det. Jag blev förstås lite påhejad då av F och Mini som kom gående på slutet och det hjälpte.

//Linda

Kommentera

