Spinning

image

Igår var jag på Spinning, det första spinningpasset på lite drygt 1 ½ år. Det är en underdrift att säga att jag var peppad. Det var en äldre herre som höll i passet och musiken var kanske inte den bästa i min smak. Men han var en duktig instruktör och det tycker jag om. Fast jag var så peppad igår att vem som helst hade kunnat hålla i passet och jag hade suttit med ett stort leende på cykeln i alla fall. I måndags var jag på ett skivstångspass och jag har haft stela ben och träningsvärk sedan dess men idag känns det faktiskt bra. Så spinningpasset igår mjukade upp mina stela ben. När instruktören började prata om nedvarvning och avslut så var min första tanke nej, nej, nej inte redan.

Ni som undrar hur det går med löpningen så kan jag berätta att jag hamnat i stiltje gällande det. När det inte blev midnattsloppet och jag insåg att det inte skulle, av olika skäl, bli någon tjejmil eller lidingölopp. Då tappade jag bara all lust och motivation att springa. För att ändå hålla igång så har jag investerat i ett Friskies & Svettis kort eftersom jag behöver min träning. Och att investera i ett träningskort det hjälper för jag är så sugen på att träna igen men nu funderar jag på spinning, step eller cirkelfys. Ja, det finns så mycket skoj att välja på.

Kommentera

