Höst

Fredagkväll och vi är i Viken i vanlig ordning. Nu är det september och höst i luften även om dagarna fortfarande är varma. Gräset har börjat täckas av gula nerfallna löv och det är mycket fukigare nu. Jag gillar hösten, kanske mest för alla vackra färger som blir och den sköna luften. Men kanske inte höstkylan, den blir så rå och kall. Sen blir det mörkt på kvällarna och man kan börja tända ljus och mysa under filtar. Det tycker jag om. Jag har alltid en filt på soffan och kryper ner och myser under den även när det är varmt ute. Att jag tycker om hösten kan vara till en viss del för alla roliga födelsedagar som kommer, även min. Nu bor jag lite för långt bort för att kunna vara med och fira alla men känslan finns med.

I helgen har dom marknad här i södra Dalarna och vi hade eventuellt tänkt oss till ett musteri i närheten. Vi hade tänkt tigga ihop äpplen och lämna in för att musta men har inte fått några ännu. Annars blir det att fortsätta rensa på tomten samt att se om vi hittar lite mer kantareller nu när vi hittade på ett så bra ställe.

Kommentera

