Mera svamp

image

Det blev nästan 4 liter kantareller till som vi plockade under helgen. Det är dubbelt så mycket som vi plockade förra helgen. Vi tog först en promenad då vi hittade den mesta av svampen. Vi hittade även lite lingon. Så innan vi skulle åka hem så gick vi tillbaka för att plocka lite lingon men jag såg svamp överallt. Det blev att jag fyllde min bärpåse med mer kantareller istället men jag fick ge mig till slut med att plocka då Mini började protestera. Fredrik var lite besviken då det inte blev så mycket lingon plockat. Det blir nog att ta en promenad där även nästa helg 🙂 Undrar hur mycket svamp vi hade fått om jag faktiskt hade kunnat något om vilka svampar som är ätbara.

Kommentera

