Jobbsökande idag :-)

Nu sitter jag på tåget och ska in till vår vackra huvudstad. Jag är på väg in för en rekrytringsträff. Gissa om jag känner mig nervös. Inte nog med att man ska imponera på dom som ska anställa. För det är egentligen alldeles tillräckligt. Nä, nu ska jag mingla med både dom som ska anställa samt andra sökande och försöka göra ett gott intryck. Inte min starka sida direkt. För då behöver man sticka ut på ett bra sätt. Man behöver synas och jag är ju den som helst ställer mig på sidan och väntar tills jag kan gå hem. Utan att prata med dom övriga. För vad ska säga och tänk om jag säger något knasigt. Fånigt ja, men att mingla är som jag sa inte min starka sida. Men jobbet och arbetsstället känns spännande så jag får helt enkelt göra ett försök. Trots allt har jag en massa kunskap redan om området och borde kunna bidra med intressanta saker. Ja, lite skoj ska det faktiskt bli också 🙂 Vad det är för jobb får ni vänta på. Det berättar jag om jag får det.

2 reaktioner på ”Jobbsökande idag :-)

Kommentera

