Kyckling med blomkåls och broccolimos

Idag tänkte jag faktiskt komma med ett litet middagstips eftersom det var länge sedan jag gjorde det. Häromdagen gjorde jag detta recept från en av Ola Lauritzons GI-böcker. Jag tyckte det var fantastiskt gott men gjorde om det lite utifrån vad vi hade hemma.

Jag använde mig av kycklingfilé som jag kryddade med en egen cajunblandning och sen grillade jag den i ugnen ca 20 min. Till det gjorde jag blomkåls och broccolimos, stekt zucchini samt lite naturella cashewnötter som jag stekte och kryddade lite själv. Blomkålsmoset gjorde jag på följande vis. Jag kokade 1 blomkål tillsammans med en 1/2 broccoli. Sedan hällde jag bort allt vatten och hällde i lite grädde istället. Jag hade i ca 1,5 dl men jag tror det stod 2 dl på receptet. Det beror lite på hur löst man vill ha moset, hur mycket grädde det ska vara. Efter det så mixade jag blomkålen och broccolin tillsammans med grädden innan jag värmde på det igen. Till slut kryddade jag moset med svartpeppar och salt.

Ät och Njut 🙂

En reaktion på ”Kyckling med blomkåls och broccolimos

Kommentera

