Morgonpigga

Morgonstund har guld i mund. Jag vaknar ofta ganska tidigt och tycker om att ta det lite lugnt på morgonen. Dricka mitt kaffe, läsa tidningar och meilen på internet i lugn och ro. Numera händer inte det så ofta för när jag vaknar och kliver upp så vaknar Mini också. Hon sover bredvid mig och märker direkt när jag försvinner från sängen. Hon somnar alltid i sin säng men vaknar oftast vid tolv-ett på natten och kommer då över till vår säng. Jag borde bli bättre på att lägga tillbaka henne i sin egen säng redan på natten men oftast är jag är så trött så jag orkar inte. På morgonen har jag försökt lägga tillbaka henne i sin säng men då vaknar hon alltid. Numera är det full fart innan vi har fått i oss lite frukost bägge två och Mini blir lite nöjd att undersöka omgivningen en liten stund. Då kan jag få läsa mina tidningar i lugn och ro.

2 reaktioner på ”Morgonpigga

Kommentera

