Dagens BVC

70,5 cm och 7810 gram blev resultatet på BVC idag. Hon växer som ska ska men vikten har enligt sköterskan planat ut lite väl mycket. Så jag fick en massa råd om olja i maten och så vidare. Det är tur att Mini är ivrig att äta i alla fall. Hade hon varit liten i maten hade man säkert blivit stressad men inte nu. Läkaren var desto lugnare och sa att Mini var en liten och nätt fröken. En spruta i vardera ben bjöd dom på också. Lite ledsen blev hon men det gick över fort. Däremot har Mini varit trött och grinig under eftermiddagen så hon fick en Alvedon för en stund sedan ifall hon har ont.

2 reaktioner på ”Dagens BVC

  1. Lillskruttan, jag tycker då hon ser välmående ut 🙂 Men hon kom väl lite tidigt? Fast det kanske inte beror på det? Lammet får olja i vällingen varje kväll och sover mycket bättre plus smör i maten vid lunch. Men jag tycker det går i perioder hur bra hon äter. Hon följer sin kurva i alla fall hittills. Jag tycker det är hemskt när de ska ge sprutor, det liksom skär i hjärtat.

  2. Lindas Lilla Krypin

    Jag brukar ha smör eller extra olja i maten men i vällingen har jag inte. Det kanske vi ska börja med. Det ska vara bra för magen också har jag hört :-)Tycker inte heller om när hon får spruta 😦 Det är tur att det går snabbt

Kommentera

