Köttfärspaj

Kvällens middag blev en köttfärspaj ala GI (fast jag skulle nog kalla det mer för omelett och LCHF). Paj eller omelett, god är den i alla fall och här kommer receptet. Jag tog 6 ägg och en dl grädde som jag rörde samman. Äggsmeten hällde jag i en ugnsform och stoppade in i ugnen 200 grader ca 10 minuter. Under tiden det var i ugnen är det meningen man ska steka en köttfärssås men jag hade stekt köttfärs från i lördags som jag använde mig av (bra att kunna använda sig av rester). Medan äggsmeten fortfarande är i ugnen gör jag en röra av en burk creme fraiche, lite grädde och riven ost. Jag tar sedan äggsmeten från ugnen och brer köttfärsen på. På det har jag tomat- och lökskivor. Cremefraicheröran lägger jag sedan ovanpå alltihopa innan jag stoppade in pajen i ugnen igen. Den här gången på 175 grader och i 20 minuter.

Kommentera

