Onsdag och snö

Det har kommit nästan en decimeter snö under natten så när vi klev upp i morse var det alldeles vitt ute. Tyvärr är det plusgrader och trots ett ivrigt snöfall innan lunch kommer den snart att försvinna igen. Vi passade i alla fall på att ta en promenad i det vintervita landskapet innan den försvinner. Det blev en tur ner på stan och på biblioteket där jag hade en talbok att hämta. Tycker att det är så skönt med talböcker. Dels kan man göra annat medan man läser som t.ex disken. Om man vaknar på natten och har svårt om så är det skönt att lyssna ett tag och i alla fall jag har ganska snart slappnat av så jag kan somna om igen. Boken för denna gång är Camilla Läckbergs senaste bok. Biblioteket har ganska mycket filmer också så jag passade på att ställa mig i kö på filmen Brides Maids. Hur bra är inte det egentligen, att bara kunna låna böcker, filmer och musik istället för att hyra eller köpa 🙂

Kommentera

