Skrotlyftartjejer

Igår var jag och lyfte skrot igen. Just nu tycker jag att det är roligast och det gäller ju att passa på. I alla fall när jag var på gymmet igår så var det en tjej där med riktiga muskler. Inte sådär manligt stor utan väldigt kvinnlig med väl synliga muskler. Den tjejen har en stark vältränad kropp. Jag blir så imponerad varje gång jag ser det, för bakom ligger hårt och konsekvent arbete. Det är ingen tjej som gett upp och slutat träna i 3 veckor för att hon är lite trött nu av mörkret. Utan det är en tjej som tränar sina pass och ger allt när hon är där. I alla fall vill jag tro att hon är så och jag skulle vilja vara mer av det. Jag skulle vilja vara mer konsekvent och principfast när det gäller träning. Men istället blir jag trött eller lat och så bangar jag all träning under ett par veckor innan jag sätter igång igen. Att det då blir svårt att komma någonstans med träningen kan nog alla se att det blir. Fast just nu är jag igång och träningen känns bra. Kanske att man ska flyta på det och ge järnet. Att fokusera på det som är bra istället för att se farorna och det som kan bli. För just nu har även jag ett flyt i träningen där det känns bra och det är lätt att ta sig dit 🙂

Kommentera

