GI-Lasagne

Här kommer ett litet recepttips igen. Detta är en enklare variant av Lasagne och vi gör den ofta för den är så god.

Så här gör man. Jag tar 1-2 Zucchini och skivar den. Sen saltar jag skivorna. Efter det gör jag köttfärssåsen. Jag brukar göra den som vanlig köttfärssås. Jag tar 1 lök, ca 400 gr köttfärs, 2-3 vitlöksklyftor som jag bryner. Sedan kryddar jag med salt och peppar innan jag rör ner 1 msk buljongkrydda, 1 burk passerade tomater och 1,5 dl grädde. Sedan låter jag allt koka ihop och kryddar lite till. Jag brukar även ha i 1 paprika på slutet. När köttfärssåsen är klar varvar jag den tillsammans med zucchinin i en ugnsfast form. På allt lägger jag lite Mozarella. Sen är det ca 20 minuter i ugnen 175 grader.

Kommentera

