Måndag idag och det märks…

I morse försvann mina glasögon och sen har jag letat och letat och letat. Kunde inte hitta dom alls trots att jag letade nästan överallt. Med en liten tjej som gärna går omkring och undersöker allt möjligt så letade jag mest på hennes nivå, jag hann bland annat gå igenom hennes leksakslådor två gånger. Till slut gav jag upp och vi traskade ner på stan istället. Utan glasögon är det lika bra att ordna med nya linser. Nu ikväll har jag äntligen hittat dom och ja det var en liten Mini som var orsaken till att dom försvann. Hon hade  lagt dom bakom några saker i köket 🙂 Det gäller att vara med när hon stökar på och undersöker här hemma. Men idag är det inte bara mina glasögon som försvunnit. Elen till min dator har det med. Min nätverkskabel har troligtvis lagt av och nu är datorn helt urladdad 😦 Nu blir det nog en tur ner på stan imorgon med för att ordna med en ny sådan och hoppas att det är så enkelt. Tack och lov har även F en dator som han lämnat hemma trots att han är långt borta i vita fjällvärlden. Sen fastnade locket till objektivet på kameran och jag fick skruva loss allt för att få lös det. Struldag har det varit. Måndag idag och det märks…

En reaktion på ”Måndag idag och det märks…

Kommentera

