Så här ligger det till :-)

Då var det dags att berätta vad vi gjorde i storstan i måndags. Det var så att vi var och fick oss en liten visning av nästa familjemedlem. I december kommer, om allt går bra, vårt nästa lilla mirakel 🙂 Så i måndags var vi och gjorde ultraljud och kubtest. Här i Västmanland så har man tagit beslutet att inte bekosta ett sådant test för gravida. Vilket suger då jag hade fått det gratis om jag hade bott 3 mil bort. Istället får man åka till Stockholm och köpa testet. Kub-test är ett test där man genom ultraljud och blodprov gör en sannolikhet på om barnet bär på vissa genetiska sjukdomar. I vårt fall fick vi resultatet 1:4675 dvs en låg risk. Hade vi fått en hög risk så rekommenderar man att man går vidare med fostervattensprov. Det känns som värt att ändå kosta på sig testet när möjligheten finns.

Jag är nu i vecka 13 och mår ganska bra. Blir lite illamående till och från och får kväljningar så fort jag anstränger mig eller när något luktar illa. Träningen blir med andra ord lite lidande just nu och det här med blöjbyten känns kanske inte alltid så bra. Jag har även varit ganska trött och har i princip hamnat i soffan som en zombie så fort jag kommit hem från jobbet. Så det är en anledning till att bloggen fått stå till sidan lite. Jag har helt enkelt inte orkat med 🙂 Det har nu börjat släppa den senaste veckan och numera finns lite ork över 🙂 Det känns roligt. Fast med tanke på att jag nyss börjat nytt jobb så känns det kanske lite mindre bra timat, men man blir ju inte yngre så det är nog rätt bra ändå 🙂 Men mammabyxor check, dom är redan på…

4 reaktioner på ”Så här ligger det till :-)

  1. Men grattis igen! Fasen va dåligt att man måste betala för det ! Va mysigt med en till 🙂 har du sagt på jobbet ? Livet är ju lite så, svårt att styra över.

Kommentera

