Förkyld, förskola och midsommar

Dagen innan midsommarafton och jag har fått en riktigt jobbig förkylning. Just nu känns det som att hostan är värst. Igår och idag har jag stannat hemma från jobbet och igår hade jag värsta dåliga samvetet när jag traskade iväg med Mini till förskolan. Jag tycker att det känns konstigt att lämna henne där när jag ska vara hemma. På förskolan ska hon ju vara för att vi är på jobbet och inte har möjlighet att ta hand om henne och inte när vi är hemma, då kan ju vi ta hand om henne. Grundtanken är ju ändå att hon har det bäst med oss föräldrar. Men i alla fall så bestämde jag mig till slut att lämna henne där. Hon var som vanligt jätteglad när vi kom dit. Vi kom lagom till frukost och även om man ätit en frukost redan så kan man alltid äta en till 😉 Sen gick jag hem och la mig och jag sov och sov. Jag sov ända fram till kl 12,30, lite drygt 3,5 timmar. Så här i efterhand så tror jag att hon nog hade det ganska bra där istället för att vara med mig när jag är så trött och sjuk, även om det dåliga samvetet finns där. För rent krasst hade jag aldrig orkat hänga med i hennes tempo igår. Idag har hon fått följa med F till förskolan och jag ska snart ta och krypa ner och vila lite till. Hoppas jag mår lite bättre till i morgon 🙂

 

Kommentera

