V 17+1

Idag har vi soft-måndag, fast ska ärligheten fram så är alla dagar lite soft nu. Eller om man ser på det åt andra hållet, det är väldigt ansträngande att bara vara just nu. Jag är nu i vecka 17 + 1 eller vecka 18 och jag har fortfarande inte riktigt fått tillbaka min ork utan jag blir trött snabbt. Det behövs inte mycket just nu för att jag ska känna att det är dags att vila en stund. Illamåendet har gudskelov försvunnit sedan några veckor tillbaka men jag får fortfarande kväljningar som bara kommer tvärt och försvinner lika tvärt. Dessa kväljningar gör att jag kräks då och då. Fast jag är ganska tacksam för att jag inte behöver må illa, att bara kräkas tvärt och sedan må bra igen känns ganska bra jämfört med att gå omkring och må illa konstant. I övrigt mår jag bara bra och veckorna känns som att de går fort fort fort numera. När jag väntade Mini så upplevde jag att veckorna gick så långsamt, speciellt den första halvan. Nu är det inte speciellt länge tills halva graviditeten är gjord 🙂

4 reaktioner på ”V 17+1

  1. pernilla

    Vilken god mage du har.Känner du lika som när du väntade mini?Har dom kollat hjärtljuden?Vad ligger hjärtljudet på??

    1. Tack 🙂 Stor är den på väg att bli…
      Med Mini mådde jag rakt igenom bra men den här gången har jag mått illa och har ofta kväljningar och kräkts så det är lite annorlunda denna gång.
      Vi har inte fått höra några hjärtljud ännu men nästa vecka blir det ultraljud 🙂

  2. pernilla

    Ska ni ta reda på könet?Jag tror du kommer och få en tjej till.Jobbar du nu eller är de semester?Men de skulle vara ganska bra samtidigt om du fick en liten jänt då slipper du köpa barnkläder och nya barnleksaker men de blir ju välkommet än va de blir.Huvudsaken de får vara friskt och vällskapt.

    1. Vi har inte bestämt ännu om vi ska ta reda på det. Men jag tror att det är en kille denna gång 🙂 Jag har bara killnamn på lager nu och tjejnamn känns inte intressant.. Med Mini hade jag bara tjejnamn och pojknamn hade jag inga. Förr eller senare lär det väl visa sig iaf 🙂 Fast det är sant det viktigaste är att det är friskt och välskapt.

Kommentera

