Loppisfynd

Sommar och semester brukar för mig höra ihop med loppisjakt. Häromdagen skulle vi åka på utflykt och vi valde att köra lite mindre vägar dit. Det visade sig vara ett för mig ett väldigt bra val. Vet inte om alla i bilen höll med dock 😉 Det var en eller flera loppisar i varje by som vi passerade och självklart måste man passa på att stanna för att se vad man kan fynda. Det bästa fyndet den här resan blev nog denna lilla gunghäst till Mini. Den har hon roat sig med under några dagar. Idag kom hon på att hon kunde styra den till fönstret och klättra upp på den. Då kunde hon nå allt spännande som vi har på fönsterbrädorna. Vet inte om jag tycker att det var en lika bra idé som Mini gjorde. Hästen är lite sliten och jag har inte bestämt mig om jag vill måla om den eller inte. Jag är inte så bra på dekorationsmåla så jag misstänker att jag bara kommer att sabba den och att den ser ännu värre ut om jag ska måla den. Den kanske ändå blir lite roligare när den är lite sliten. I övrigt hittade jag på loppisjakten ett vackert tennfat som jag tänkt använda för ljus och en gammaldags äggskärare i metall. Tycker dom i plast bara går sönder på en gång. Den här tror jag kommer att fungera lite längre.

2 reaktioner på ”Loppisfynd

Kommentera

