Äntligen Fredag :-)

Äntligen fredag 🙂 Men det är inte lika roligt att ropa det när man har semester som när man jobbar. Nu är det dessutom sista veckan på semestern vilket innebär att detta är egentligen min sista semesterdag. Lördag och söndag är jag ledig i alla fall och det är skönt att det är helg ändå. Hos oss är det ofta så att vi fredagsmyser nästan alla dagar när man har semester och inte bara på fredagarna. Ibland är det nästan skönt att gå tillbaka till en mer ordentlig vardag när man varit ledig ett tag. Jag gillar dessutom att arbeta eller mitt arbete så det känns inte så jobbigt att semestern är slut. Nästa vecka börjar lugnt även om det är dags för vardag och jobb igen. Vi ska inskola Mini på nytt dagis nästa vecka och jag ska då vara ledig tisdag och onsdag för detta. Det innebär att veckan startar lugnt med jobb torsdag och fredag innan det blir helg igen.

Just nu sitter vi och morgonmyser med djungelboken och Mini klappar ivrigt händerna till musiken samt ropar då och då för att visa något som hon tycker är spännande. Jag sitter och svamlar på här och övriga familjemedlemmar vilar fortfarande. Än så länge har vi bara lösa planer för dagen och jag tror att just nu är det ingen som har bråttom upp för att genomdriva dom. Det får bli en soft förmiddag helt enkelt.

Trevlig helg på er alla där ute oavsett om ni fortfarande har semester eller inte 🙂
En reaktion på ”Äntligen Fredag :-)

Kommentera

