Höst

Normalt tycker jag att det är ganska skönt när sommaren närmar sig slutet och hösten kommer. Hösten är fin med friska vindar och vackra färger, svampplockning och sköna promenader står för dörren. Men i år känns det inte som att det varit någon riktig sommar än utan jag går fortfarande och väntar på värmen och att det ska gå att bada ute utan att känseln i benen försvinner när man doppar dom i sjön. Jag antar att jag kommer får vänta ett tag nu, ända fram till nästa sommar och hoppas på att den blir så där härligt skön som en sommar ska vara. Men först tar vi en vacker höst och en snörik vinter.image

2 reaktioner på ”Höst

  1. Men oj har löven redan börjat gulna, va trist. Jag håller med dej, sommaren känns inte som den ens börjat även om vi i södern haft en del sommardagar. Vi får hoppas på en bättre sommar nästa år, positivt tänkande 🙂 Ha en underbar dag!

    1. Jag tror att trädet på bilden inte är riktigt friskt. Riktigt så illa är det ännu inte här. Men känslan den morgonen jag tog bilden var höstlik, dels med trädet men också luften som var frisk och dofterna 🙂
      Du tar fina bilder 🙂

Kommentera

