Bilrep på gång

Idag fick jag äran att åka förbi verkstan och lämna bilen efter jobbet. Den har börjat läka en massa olja och behöver jag säga att jag fasar för vad dom kommer att hitta imorgon och vad det kommer att kosta. Men men, det måste ju åtgärdas. Det tråkiga är att jag är lite beroende av bilen för att ta mig till jobbet. Jag förlorar ganska mycket tid per dag tid om jag åker tåg istället för bil. Min samåkningskompis som har bil är också på semester just nu så jag kan inte gulla med henne om att hon ska köra lite mer nu och att jag kör tillbaka lite senare. Typiskt… Fast det blir att ladda tågresan med en god bok istället. Det är ju egentligen ganska skönt på det sättet att åka tåg för då man kan göra en massa annat än att koncentrera sig efter bilvägen. Bjuder idag på en bild som jag tog en morgon på väg till jobbet.

Kommentera

