Det ordnade sig med bilen :-)

Det ordnade sig med bilen 🙂 Men när jag inte hade hört något från verkstan igår eftermiddag så ringde jag dit. Då visste dom inte om min bil eller var den och bilnycklarna var. Verkstadsmannen som jag pratade med skulle försöka lokalisera vår bil och sen skulle han höra av sig till mig. Det dröjde ett tag innan han gjorde det och jag hann börja tänka att va f** den är nog borta, hur har dom kunnat tappa bort den. Sen blev det den konstruktiva tanken att,l vad bra, då löser sig bilproblemet i alla fall. Är bilen borta så får vi skaffa en ny bil 🙂 Det dröjde drygt 1 ½ timme men sen ringde verkstadsmannen igen. Då hade dom hittat vår bil och dom hade kikat på den och hittat felet. Det kunde dom fixa innan kl 4 och det blev inte alls dyrt.Jag kunde cykla förbi verkstan igår på vägen hem för att hämta bilen. Det kändes bra.

Att pendla med tåg och vara borta så många timmar varje dag är inte så roligt. Det räcker som det är med pendling 2 timmar om dan. Med tåg tar det 3,5-5 timmar restid per dag beroende på om tågen går i tid eller inte… Sen blir det så mycket godisätande när jag åker tåg. Man behöver ju definitivt nödproviant ifall tåget skulle ta lång tid på sig 🙂 Jag menar jag kommer ju sitta fast i minst en timme på detta tåg utan närhet till kiosk eller restaurang. Det är bäst man handlar med sig ifall att…image

4 reaktioner på ”Det ordnade sig med bilen :-)

    1. Visst var det 🙂 Att det tar tid med tåget är att jag då måste in till Stockholm (Sundbyberg alt centralen) och byta tåg, med bil kan jag åka raka vägen.

    1. Framförallt känns det alltid bra när man slipper lägga många tusenlappar på lagning av bil (aldrig skoj).
      Kram och trevlig helg till dig med även om jobb står på schemat 🙂

Kommentera

