Fotosöndag tema Yrke

Jag valde att ta denna bild idag till fotosöndags utmaning som går under temat yrke. Jag har funderat några dagar på hur jag ska fotografera mitt jobb. Tankarna har gått från skrivbordet med datorn, till faxen, ett beslutspapper med penna. Att fota en äldre person tillsammans med en yngre skulle också kunna fungera. Nu fastnade jag på en tanke och till slut blev det denna bild. Ett par händer som sträcks fram som en hjälpande hand. Det tycker jag är ganska kännetecknande för att arbeta inom vård och omsorg som jag ändå gjort nästan hela mitt yrkesliv. Nu sitter jag och startar upp den hjälpande handen, tidigare har jag varit den hjälpande handen. Men ett par händer kan symbolisera massor av yrken om man tänker på det. Det är många yrken som är praktiska och man använder händerna för att skapa det man vill. Det är av den anledningen jag till slut valde den här bilden. För att händer symboliserar så många olika yrken.

2 reaktioner på ”Fotosöndag tema Yrke

Kommentera

