Tonfiskmackor

Häromdagen gjorde vi varma mackor. Enkel och god  mat när middagen inte riktigt hinns med och blir lite sen. Den här gången bestämde vi oss för att tonfisk på skulle vara gott. Jag tog:

  • 1 burk tonfisk
  • 1 burk crème fraiche
  • 1,5 dl riven ost
  • 10 cm purjolök

Sen blandade jag ihop alla ingredienser i en skål. Röran la jag sedan på minibaugetter som jag hade delat på hälften. In i ugnen och klart på ca 10 minuter. Till det fick jag en god kall alkoholfri öl. Mums!

2 reaktioner på ”Tonfiskmackor

Kommentera

