Morgonfunderingar

Den här veckan fick jag höra om ett par som var gravida med tvillingar. Det är en kompis till en kompis så det är ingen som jag känner personligen. Nu har dessa tvillingar kommit för några veckor sedan och de bestämde sig för att komma redan i vecka 27. När man föds så tidigt är det mycket i bebisen som inte är färdigutvecklat ännu och det är mycket som kan hända. Nu vakar dessa två föräldrar över sina båda barn som ligger på sjukhus och kämpar för sina liv. 

Själv har jag har funderat en del på denna historia under veckan som varit och kommer säkert fundera mer därtill. Jag är nu i vecka 27 och det kan vara varför jag känner mig starkt påverkad av historien. Nu mår jag bra och som det känns så har jag en liten pigg krabat i magen som sparkar och grejar på. Än är det länge kvar innan det är dags för vår lilla att komma men med ovanstående berättelse i tanken å kan man bara hoppas att det fortsätter att gå bra. Jag lider med föräldrarna för vilken oro skulle man känna om det rörde en själv. Mini föddes för tidigt men bara 4 veckor och hon mådde bra. Tänk om det varit annorlunda. Hur skulle det varit då? Vilken tur man har som fått ett fullt friskt barn. En helt fantastisk liten tjej. Hur mycket som faktiskt ska klaffa för att det ska ske. Samtidigt som jag lider med föräldrarna, knappt kapabel att ta in hur det kan kännas så måste jag påminna mig själv om hur lyckligt lottad jag faktiskt är. Hoppas verkligen att det går lika bra för denna lilla nyblivna familj som kämpar på där ute.

4 reaktioner på ”Morgonfunderingar

  1. Förstår att du känner starkt för och med föräldrarna speciellt när du är lika långt gången nu, det är naturligt och som du skriver, man är lyckligt lottad. Livet kan vända på en sekund så det gäller att ta till vara på varje sekund och njuta av livet. Idag tex. höll jag och min vän på att bli påkörda av en husbil, vi stod på trottoaren på gott avstånd till vägen och vi stod med ryggen mot där husbilen kom ifrån, vi väntade vid övergångsstället (bilarna stannde såklart inte) och skulle gå över, den där idiotiska husbilen var kanske 20 cm från oss när den swichade förbi, det var mycket obehagligt, kanske såg dom inte oss, allt gick så fort, bara tanken vad som kunnat hända om vi blev påkörda vågar jag inte ens tänka på. Sådana upplevelser får en att leva i nuet, för stunden och njuta av att man trots allt är lyckligt lottad trots att man klagar lite ibland. Håller tummar och tår för bebisarna ska bli friska och krya och att allt går bra för dom! Bilden i inlägget är fantastiskt vacker 🙂 Ha en underbar kväll !!

    1. Fy vad otäckt med husbilen som bara swichade förbi. Visst ska man leva i stunden och njuta allt som man faktiskt har.
      Ha en riktigt bra dag du med 🙂

Kommentera

