Tisdagskvällar

Tisdagskvällar verkar bli min kväll. J och F försvinner nämligen till egna aktiviteter ungefär samtidigt som Mini går och lägger sig. För mig blir det = Ensamhetslyx framför dator eller tv. Jag tycker att jag har det bra som har dom och Mini. Men ensamhetstörstande som jag alltid har varit så måste jag säga att det är skönt att få vara för sig själv ibland. Att få en egen stund, då man bara kan softa och göra som man vill utan att behöva koncentrera sig på någon annan. Jag får på något vis en möjlighet att återhämta mig, fundera på ditt och datt samt ladda för vad som kommer. Eftersom Mini alltid är med blir det ensamhetstiden som prioriteras bort först. Det är skönt med en egen kväll i veckan där jag bara får vara och göra som jag vill 🙂 Egentligen har jag säkert en massa måsten som jag skulle behöva göra men det tänker jag strunta i en kväll som denna…

4 reaktioner på ”Tisdagskvällar

  1. Agneta

    Visst är det skönt med denna egentid 🙂
    Blir inte så ofta men man får passa på att njuta lite extra när man väl får den!
    Kram,kram

Kommentera

