Renskavs och rispytt

Här kommer ett recept som vi gör ibland när vi har en massa ris över. Den här gången gjorde vi om det lite men vi brukar göra den med kebabkött i vanliga fall.

  • 1 pkt renskav
  • Några portioner kokt ris
  • 1,5 dl ärtor
  • 2 ägg

Man steker först renskav. När den börjar bli klar häller jag i ärtorna innan jag slutligen tippar i riset. Jag låter allt bli genomvarmt. Sen steker jag äggen separat till äggröra som jag till sist häller över till renskavs-, ärt- och ris-blandningen. Slutligen blandar jag samman allt innan servering. Krydda kan man använda nästan vad man vill och den här maten tål att man kryddar lite extra. Nu senast använde jag mig av peppar, salt, gurkmeja och curry, vilket kändes som en lyckad kombination.

Kommentera

