Middagstips: Kantareller med Krämig Pasta

Häromkvällen fick jag äta en riktig festmåltid trots att det var onsdag. Vi har en massa kantareller i frysen som jag plockade fram och gjorde en pastasås på. Jag tog:

  • 1,5 dl förvällda kantareller
  • 4  st Charlottenlökar
  • 1,5 dl grädde
  • 1,5 dl mjölk
  • 1 tsk dijonsenap
  • 2 tsk grönsaksbuljong
  • 1 msk mjöl
  • 250 gr tagliatelli
  • Cocktailtomater
  • 1 dl riven Parmesanost

Jag stekte först kantareller och hackad charlottenlök i smör. Sen ner med mjölet och rörde om innan jag hällde på grädden och mjölken och lät det koka upp. Sen kryddade jag med grönsaksbuljong, dijonsenap, salt peppar och lite persilja. När allt sedan puttrat samman så hällde jag ner den kokta pastan i kantarellröran. Rörde om innan jag la ner cocktailtomater och parmesanosten. Klart att servera och verkligen supergott. Jag skulle kunna tänka mig att det skulle vara gott att servera stekt fläskfilé till men vi valde att äta den som den är. Receptet hittade jag här men gjorde om det lite så det passade oss. _MG_9665

Kommentera

