Snö och frånvarande bebis

Det har som sagt snöat en hel del här nere under veckan. I Tisdags var det inte speciellt roligt att vara ute och köra bil. Bara mellan hemma och förskolan stod en lastbil fast på väggrenen och jag körde förbi en bil som åkt ner i diket. Nu har jag inte varit ut ännu men det känns som att det har tagit dem flera dagar att ploga upp vägarna och senast igår blev det en liten felkörning in i en rondell från min sida. Det var nämligen bara plogat en körfil och det var inte den som jag skulle kört på. Faktiskt är dom usla på att ploga här men ovädret som var i tisdags hade inte varit speciellt roligt om det hade varit hemma och bättre plogat. Nog om detta. Nu har det kommit massor med snör och när jag kikade ut genom fönstret kom det två personer förbi med längdskidor. Snacka om att jag blev sugen på att få komma ut och åka lite.

Ingen bebbe har synts till ännu men nu har jag kommit på att den laddar ju för 121212. Det är klart att den kommer då 🙂 Idag har vi fortsatt med tapetseringen och ska under eftermiddagen ge oss på att sätta upp J fondvägg som ska gå i grönrandigt. Den ska dessutom tapetseras liggande. Jag har hört att det är bra att klättra upp och ner för trappstegar så mycket som möjligt som höggravid. Först ska jag bara vila lite.

Några bilder från veckan som varit. Veckan

Kommentera

