Sömn och Amning

Det är full fart här hemma och det känns som man grejar med något eller någon mest hela dagarna. När den är vaken sover den andra osv. Det blir inte så mycket tid över till något. Fast lillebror sover än så länge bra på nätterna och det får man vara nöjd med. Han vaknar och ammar ca varannan eller var tredje timme. Och vad ska man säga samsovning är grejen. När man ammar så ofta och sover tillsammans är det bara att dra han till sig och byta sida då och då på natten. Med Mini tror jag att jag ammade ibland i sömnen och vi kommer nog dit men lillebror också. Men än så länge vaknar jag att han bökar och vill ha mat. Skulle jag kliva upp för att amma skulle jag nog aldrig somna själv mellan varven. Jag skulle bli pigg och vaken av att sitta uppe och skulle få alldeles för svårt att somna om efter. Då är det bättre att ligga kvar i sängen och bara slappna av medan lillebror äter. Dessutom behöver man inte väcka lillebror när han ätit klart och ska flytta honom. _MG_9736

En reaktion på ”Sömn och Amning

Kommentera

