Årssammanställning Januari till Juni 2012

Bara en dag kvar nu av det gamla året och snart dags för ett nytt år. Jag tänkte att jag skulle göra en sammanställning över vad som hänt under 2012. Det känns som ett trevligt sätt att avsluta och faktiskt påminnas om vad som hänt och vad man gjort.Mälaren

Nyss hemkomna från Umeå åkte vi i början av januari till Stockholm för en arbetsintervju och en massa god mat. Det blev inget jobb där men väl sedan en träningsrik månad med både styrka och löpning. Vi köpte ett nytt objektiv som jag passade på att fota mycket med. Vi åkte till Viken för att få använda pulkan lite. Jag började arbeta mer på sjukhuset och Fredrik fick en möjlighet att vara hemmapappa ett tag. Jag bytte blogg igen, den här gången tillbaka till wordpress. JagochMini1

I februari släppte äntligen Mini taget och började gå på egen hand. Mini kom även in i en period då hon härmade oss väldigt mycket samtidigt som hon utvecklades mycket och det var en rolig period. Det blev äntligen lite kyla ute och jag deltog i min första fototriss. Vi planerade och förberedde oss på årets resa som skulle bli till Thailand. Mini120301

I mars passade jag på att fota årets första vårblomning innan vi drog på årets första resa. Det blev två veckor där vi umgicks, badade, drack och åt en massa gott. Väl hemma drog vi till Stockholm igen för ny arbetsintervju för mig. Den här gången fick jag jobbet som trivdes med. Men innan jag började nya jobbet åkte vi hem till Umeå på besök. IMG_5811

I april blev det inskolning på förskolan för Mini. Sedan började allvaret då jag började nytt jobb med en massa pendling och långa dagar.  Jag fick en bild publicerad i tidningen Feber, vilket var roligt. Vi passade på att besöka fotografiska museet och shoppa lite i storstan. Bara efter någon vecka på nya jobbet upptäckte jag att lillebror var på väg. sko

Under maj var jag trött och inte så flitig på bloggen. Men vi njöt av den första sommarvärmen och passade på att både besöka Umeå och hänga i Viken. Årets första grillning blev det och vi fick se lillebror för första gången då jag gjorde ett ultraljud.IMG_6092

Under Juni fick ni veta att lillebror var på gång själv fortsatte jag vara trött. Vädret var omväxlande med sol och regn om vartannat men midsommar blev fin och vi passade på att fira den i Viken. wpid-DSC_0165.JPG

Det var lite kort om vad som hände under första halvan av 2012. Fortsättning följer…

En reaktion på ”Årssammanställning Januari till Juni 2012

Kommentera

