Så gick det med målsättningarna för 2012

Fördelen med att ha en blogg är att det finns en mängd tankar och händelser dokumenterade att gå tillbaka till. Den här gången har jag gått  tillbaka till vad jag hade för förväntningar och mål på 2012. Det kan man läsa mer om här. Men jag är mer intresserad av hur det gick med dom målsättningarna under året som gått.

Mitt första mål var att jag ville ha ett innehållsrikt år med många glädjestunder och jag ville ha ett bra och roligt jobb. Den målsättningen kan jag säga att jag faktiskt lyckades med. Det stora som hände förra året var min graviditet med lillebror. Den var jobbigare och jag var tröttare än vad jag ville att den skulle vara, men vilken fantastisk gåva det är att få vara gravid och få ett barn. Det är en av de mer glädjande och innehållsrika saker man kan få uppleva. Sen hann jag väl inte med att göra så mycket mer saker än vad jag ville innan. Jag var tröttare och jobbade mer så jag gjorde kanske inte mer utan snarare mindre än vad jag brukar. Året innehöll mycket vila. Gällande jobb så fick jag möjligheten att få jobba med något jag gärna velat prova och det var precis så givande, roligt och intressant som jag tänkte mig. Jag hamnade genom jobbet i ett fantastiskt trivsamt gäng som jag tycker väldigt bra om. Så även det målet lyckades jag med.

Mitt nästa mål var att bli starkare och springa en mil under 60 min. Det kan jag säga att det gick inte så bra. Det blev mindre träning än vad jag brukar och det är självklart kopplat till min graviditet. Jag har varit väldigt trött hela graviditeten och fick helt omvärdera och plocka bort detta mål.

Det tredje målet var att äta bra mat och äta mindre socker. Åter igen så skyller jag på min graviditet. Jag har helt enkelt under detta år ätit ganska bra mat men väldiga mängder choklad och godis. Det gick inte sådär speciellt bra med detta mål.

Även med det sista målet så hände det inte så mycket under året 2012. Jag har fotograferat mindre än vad jag gjort tidigare och har inte övat eller funderat nämnvärt på hur jag använder blixten. Jag har saknat motivation och kreativitet vilket gjort att kameran har legat på bokhyllan långt mer än tidigare.

Så gick det på ett ungefär med mina målsättningar på 2012. Man kan väl säga att min graviditet fick mig att omvärdera målen och det blev en lite annorlunda resa mot vad jag hade tänkt mig från början. Men det är väl det som kallas livet och  ibland är det inte alls dumt. Utan det kan tvärtemot leda till något som är bättre än vad jag tidigare hade förväntat mig. Just nu sitter jag och klurar på vad jag ska ha för målsättningar med 2013 men dem är jag inte riktigt klar med. Men när jag läser igenom vad jag hade för målsättningar med förra året så tror jag att dom målen kommer att kvarstå i stort sett med vissa förändringar. Återkommer med dessa lite senare.

En reaktion på ”Så gick det med målsättningarna för 2012

Kommentera

